Disparoni, cinsel birleşme esnasında acı, batma veya kramp tarzında  şikayetlerin eşlik etmesidir.Kadınlarda cinsel hayatı oldukça olumsuz yönde etkilemekte ve zamanla cinsel isteksizliğe neden olmaktadır.

CİNSEL İLİŞKİDE AĞRI DUYULMASININ SEBEPLERİ NELERDİR?

Genellikle pelvik bölgedeki rahatsızlıklara eşlik etmekle birlikte bazen psikolojik nedenlere de bağlı olabilir.Bu durumda mutlaka ayrıntılı bir jinekolojik muayene ile pelvik bölgenin değerlendirilmesi gerekir.Psikolojik kökenli ağrılar daha çok vajina girişinde,ilişkinin başlangıcında  hissedilirken,organik nedenli ağrılar yüzsyel temas ya da vajinanın derinlerinde hissedilebilir.

-Yüzeyel (vajina girişinde) hissedilen ağrı nedenleri ,

*Vulvar Vestibulit Sendromu

*Vulvovajinit(vajinadaki ve dış genital bölgedeki enfeksiyonlar)

*Bartolin kisti ve/veya absesi

*Kızlık zarının doğumsal çeşitli varyasyonları

*Menopoza bağlı genital bölgede oluşan değişimler (ciltte incelme,hassasiyet,kuruluk)

*Kötü iyileşmiş doğum dikişleri

-Derinde hissedilen ağrı nedenleri,

*Rahim ve yumurtalıkları içeren patolojiler (kist,enfeksiyon,yapışıklık)

*Endometriosis

*Geçirilmiş ameliyatlar sonrası oluşan karın içi yapışıklıklar

*İdrar yolları ya da bağırsaklarla ilgili hastalıklar

Ayrıca cinsel ilişkide oluşan  ağrının ilk ilişkiden itibaren mi olduğu ya da sonra mı başladığı da nedenleri araştırırken ipucu verebilmektedir.

CİNSEL İLİŞKİDE AĞRI VARLIĞINDA TEDAVİ NASIL YAPILIR?

Öncelikle ağrıya neden olan altta yatan sebep tespit edilmeli ve ona yönelik medikal ya da cerrahi tedavi planlanmalıdır.Psikolojik nedenli olduğu düşünülüyorsa cinsel terapiye başlanmalıdır.