Cinsel isteksizlik toplumda oldukça sık görülmesine rağmen, çoğu kadın tarafından bir sorun olarak algılanmaması nedeniyle,  kliniğe başvuru oranı oldukça düşüktür.

Cinsel isteksizlik, en az 6 aydır devam eden yeterli cinsel uyarana rağmen cinsel istek olmaması durumudur.Kadınlarda özellikle menopoz dönemiyle birlikte cinsel istekte belirgin azalma dikkati çekmektedir.

CİNSEL İSTEKSİZLİK NEDENLERİ NELERDİR?

Organik ya da psikolojik nedenlere bağlı olabilir.Bazı kronik hastalıklar ve buna bağlı kullanılan ilaçlar, antidepresanlar, doğum kontrol hapları,tiroid bezinin az çalışması,prolaktin hormon yüksekliği,yaşla birlikte testosteron seviyelerinin düşmesi ve kortizonun yükselmesi gibi bazı hormonal nedenler cinsel isteksizliğe yol açabilir.

Ayrıca çeşitli sebeplerle cinsel ilişkide ağrı olması da zamanla cinsel isteksizliğe neden olabilir.

Psikolojik nedenler arasında ilk sırada çiftlerin birbirine karşı tutumları gelir.Evlilik içi sorunlar, eşin kişisel bakımına özen göstermemesi, hijyene önem vermemesi cinsel isteksizliğin başlıca sebepleri arasında yer almaktadır. Yeni bir iş hayatına başlamak, işten ayrılmak, terfi etmek, ekonomik sıkıntılar, yakın birinin vefatı, yoğun stresli ortamda bulunmak, depresyon, güven duygusunun eksik olduğu ilişkiler de etkenler arasında sayılabilir. Cinsel isteksizliğin en önemli psikolojik nedenleri arasında partner veya eşlerin birbirlerine karşı tutumları yer almaktadır. Birbirlerine karşı öfkeli olan, ilişkilerinde sorunlar yaşayan çiftler zaman içerisinde cinsel isteksizlik şeklinde kendini gösteren psikolojik tepkiyi vermeye başlarlar. Bununla birlikte tarafımıza bu sorunla gelen hastaların büyük bir çoğunluğu, partnerlerinin veya eşlerinin kişisel bakımına önem vermemesinden dolayı cinsel isteksizlik yaşadığını ifade etmektedir. Eşlerin ruha hitap ettiği kadar göze de hitap etmeye özen göstermesi, kişisel bakımına dikkat etmesi, temiz olması önemlidir.

Bunlar dışında kadının sosyal yaşamındaki değişimler emosyonel haline yansıyarak cinsel yaşamını olumsuz etkileyebilir.

CİNSEL İSTEKSİZLİKTE  TEDAVİ

Cinsel isteksizlik tedavisi nedene yöneliktir.Altta yatan neden tespit edildikten sonra ona yönelik tıbbi tedavi, cinsel terapi ya da gerekirse evlilik terapisi planlanabilir.