*Genital siğil nedir ?

HPV  virüsünün çeşitli tiplerinin yol açtığı ciltten kabarık, pürüzlü, kahverengimsi lezyonlardır.

HPV’ nin bazı yüksek riskli tipleri ise genital kanserlere yol açmaktadır.

*Genital siğiller nasıl bulaşır ?

HPV olarak bilinen virüs , cinsel ilişki esnasında sürtünmeye bağlı travmatize olmuş deriden girerek bulaşır.Kişinin bağışıklılık durumuna göre kişide siğile  yol açabilir.

Bunun dışında ortak kullanılan havlular,  epilasyon sırasında kullanılan materyaller ,piercing, dövme esnasında kullanılan materyallerden bulaşabilir.

*Genital siğillerden korunma yöntemleri nelerdir ?

Bulaşma sonrası kişinin bağışıklılık sistemi virüsü % 80 yok ederken bağışıklığın zayıf olduğu durumlarda virüs, kondilom adını verdiğimiz yapılara yol açmaktadır.

Korunmak için özellikle cinsel açıdan aktif olmayan 9-26 yaş arası gençleri aşılamak , hem siğillerden, hem de aynı virüsün başka tiplerinin yol açtığı genital kanserlerden koruma sağlamaktadır.

Aktif lezyonları olan cinsel partnerden kaçınmak için prezervatif yeterli olmayabilir.

*Genital siğillerin tedavisi nasıl yapılır ?

Yakma, dondurma, kimyasal maddelerle tedavi, ilaç tedavisi, cerrahi tedavi  ve lazerle tedavi mümkündür.

Her ne kadar yol açtığı lezyon tedavi edilse de virüs vücuttan atılamadığı için , kişinin bağışıklığının zayıfladığı durumlarda tekrarlama riski vardır.

*Gebelikte genital siğil tedavi edilmeli midir ?

Gebelikte bağışıklılık sistemi zayıfladığından siğillerin tekrarlama ve yayılma riski artar.Mutlaka tedavi edilmelidir.

En uygun yöntem krioterapi ve cerrahi eksizyondur..